Onze aan- en verkoopmakelaars krijgen op dit moment een 8.9 gemiddeld van onze klanten. Daar zijn wij natuurlijk hartstikke blij mee. Deze maand een interview met een van die klanten: Shirley Vecht (45 jaar en werkzaam bij WeSeeDo). Zij vertelt waarom zij ons beoordeelt met een dikke 9!

Ik ben fan!

“Samen met mijn vriend en dochter zoek ik al enige maanden actief naar een huis met tuin in of rondom Groningen. We hebben gekeken naar nieuwbouw in Meerstad en ook bestaande bouw spreekt ons wel aan. Maar eigenlijk waren we niet zo zeker van een goede verkoop ons eigen appartement in Groningen: het verkopen van een appartement in Groningen was jarenlang toch best lastig. Het was dan ook een grote verrassing dat we op 27 november 2017 ons appartement te koop hadden gezet en op 20 december de koopovereenkomst al was ondertekend!

Bij de keuze voor een verkoopmakelaar stond Pandomo Makelaars voor ons meteen al op de shortlist. Een makelaar dichtbij en vertrouwd, een stabiele organisatie met jarenlange kennis en ervaring, dat is wat we nodig hadden. Uiteindelijk hadden we drie makelaars uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Al bij de eerste kennismaking met Marc Lanting was voor ons duidelijk dat er een klik was. Kennis van zaken, het persoonlijke en open gesprek, een goed en helder verhaal; het voelde gewoon goed! Ook gedurende het verkooptraject bleven de contacten prettig door korte lijnen en de proactieve houding van de mensen van Pandomo. We hebben best veel mail- en telefoonverkeer over en weer gehad en dat vond ik prettig. Op die manier heb je toch het gevoel zelf regie te hebben op het hele proces, terwijl je niet zelf overal bovenop hoeft te zitten of kennis van hoeft te hebben. Marc pakte alle belangrijke zaken goed op en hield ons op de hoogte van de stand van zaken. Marc heeft mega veel kennis en expertise in huis. Hij is bovendien open, eerlijk en goed bereikbaar.

Het inplannen en maken van de foto’s van ons appartement verliep helemaal naar wens. Ik heb daarvoor zelf de styling van het huis gedaan. Dat betekende vooral: veel opruimen! We hebben daarom een citybox gehuurd, want ja, waar laat je je overtollige spullen in een appartement? De fotograaf nam alle tijd en dat hebben we echt teruggezien in de foto’s: wat prachtig en realistisch beeldmateriaal! En met realistisch bedoel ik dat de foto’s ons huis niet mooier of groter lieten lijken.

De bezichtigingen werden geclusterd ingepland, zodat ik niet steeds voor één kijker het hele huis hoefde op te ruimen en schoon te maken. Natuurlijk werkte dit ook praktisch voor de makelaar, maar ik vond dat heel fijn.

Het gebruik van het ‘klantendossier’ heb ik alleen niet als heel handig ervaren. Groot nadeel is dat je een bevestiging van afspraken niet even snel via je mobiele telefoon kunt regelen. Na overleg heb ik bijvoorbeeld bevestigingen van afspraken gewoon via e-mail gegeven. Hoewel het vast onhandiger werken was voor Pandomo, werkte dat prima voor mij. Ik heb gemerkt dat ook op andere gebieden echt rekening wordt gehouden met mij als klant. Door ons werk en andere bezigheden lukte het niet altijd om snel te schakelen of afspraken tijdens kantooruren te plannen. Dat bleek gelukkig nooit een probleem. Er werd altijd aansluiting gezocht en gevonden bij ons ritme en onze werktijden.

Ik geef Pandomo voor de persoonlijke en proactieve dienstverlening dan ook een dikke 9! En of ik Pandomo Makelaars zou aanbevelen bij vrienden en bekenden? Jazeker! Dat heb ik ook al gedaan, want ik ben absoluut een Pandomo-fan.”

Shirley Vecht